fbpx
Du är här
Startsida > Armbrytning > Träna – Hur gör man?

OBS! Sidan är under arbete.

Men här kan ni se exempel på hur en Armbrytarträning går till:

(I videon så deltar några av de absolut bästa i världen i sina respektive viktklasser.)

 



 
Här kommmer vi framöver skapa en artikelserie gällande att träna Armbrytning samt att träna FÖR Armbrytning.

Under tiden så kommer här lite tips hämtade från diverse sidor på nätet gällande främst hur man lägger upp träningen samt hur det fungerar kring återhämtning i en sport som Armbrytning, som främst handlar om statisk styrka. Man brukar säga att Armbrytning handlar om “sen”-styrka och även om det är en förenkling, då det är många faktorer inblandade, så beskriver det ändå väldigt väl hur Armbrytning fungerar rent styrkemässigt och varför man kan vara sjukt duktig på Armbrytning utan att ha svällande muskler.
Frågorna är besvarade av John Brzenk, världens bästa armbrytare genom tiderna.

How often should an Armwrestler train armwrestling?
John’s recommendation is practice once a week and realise it that it takes time to develop strength (tendon strength) in Armwrestling (we are talking years…). Do rehab exercises regularly to fasten healing times and to heal the best way possible.

Which exercises are the best for Armwrestlers?
Armwrestling training 100%. But smart and all-round training that covers all muscles and tendons in different angles. There is no exercises that will push the tendons and the muscles the way armwrestling training does. Armwrestling training equals to maximum pressure and intensity for the tendons/muscles that no weight training can imitate. But also takes time to heal from and to get the gains during the recovery periods.

How long should an armwrestler rest before competition?
John Brzenks answer to this question is…..the more important the match the longer the rest should be. He said people often make the mistake of being excited about a big match and training harder than they have ever done before. This is a bad move as it takes months to fully realise the tendon conditioning gains of new hard work. John said that if it was a Million dollar Match, he would have three months off prior to the match.

Upp
Dina valda produkter
Det finns inga produkter i varukorgen!
Delsumma
0,00kr
Totalsumma
0,00kr
Fortsätt handla
0